keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Digitaalisen maailman ilmiöitä

3.6.2015 Ilkka Virtanen kirjoitti Facebookissa: "Aika hyvä ajankuva tämän aamun Hesarissa: digitalisaatio jakaa kansan selvästi kahteen luokkaan. Nuoriso (ainakin suuri osa siitä) elää ihan omassa maailmassaan, mutta me näillä palstoilla liikkuvat ikäihmisetkin kuulumme aika pitkälle Raution edustamaan ryhmään. Tämä on ehkä hyvä muistaa, kun seuraavan kerran valitamme verkkosovellusten takkuamisesta (vaikka takkuamista ei tietenkään pidäkään hyväksyä).

Oma kommenttini: Niinpä. Vika on (myös) siinä, että ei-digitaalisen palveluversion kysyntä kirjoituksen kuvaamassa tilanteessa ei ole vähentynyt riittävästi digitalisaation myötä. Pankkien kohdallahan on niin osin käynyt. Kertomuksesta (luonnollisesti) puuttuu myös nykyajan yksi raivostuttavimmista välimuodoista, puhelinjonotus asiakaspalveluun.

Linkkejä aikaisempiin vastaaviin blogissani:
E-lasku kangertelee
Ulkoistavatko paremmatkin firmat roskapostittamista?
Huolestuttavaa IT-ulkoistamista
Vihoviimeiset puhelinoperaattorit 

bitly linkki tähän sivuun http://bit.ly/1Q5Yk4y

Ei kommentteja: